Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Shophop ! ! !

Vrijdag en vandaag hadden Wendy & Wendy  voor de tweede keer een shophop georganiseerd. Tijdens deze dagen waren er ook leuke demonstraties. Zoals altijd was het weer een gezellige boel. Natuurlijk heb ik weer een paar leuke plaatjes geschoten zodat de mensen die niet konden komen mee kunnen genieten. Als eerste zijn we naar  Wendy  in Weert gegaan. Hier kon je zien hoe er tasjes van chips zakken gemaakt worden. Er werd een demonstratie gegeven hoe te quilten op de machine met mallen. * Daarna verder naar Wendy Budel. Het thema was voorjaarsschoonmaak. Maak een hoofddeksel van schoonmaak spullen. Kijk hoe leuk ! Kijk eens hoe leuk deze paaseieren bekleed zijn met stof. En nog een mooie quilt bewonderd ! Conny heeft ook nog een leuk blogje geschreven over deze dag.

Happy

scrappy ! Inmiddels heb ik al de helft van de nine patch blokken af. Zo leuk om te maken,  op de snelle manier. En de courthouse Steps blokken zijn al af. Wat een vrolijk geheel is het al. Er worden oude en nieuwe stoffen door elkaar gehusseld.

Happy scrappy

Zaterdag zijn we met z'n drietjes naar Dorry gegaan om daar de workshop happy scrappy te volgen. gegeven door Hubertine en Phyllis . Ze vonden het best spannend om hun eerste workshop te geven. Maar het was tot in de puntjes goed verzorgd dames. Ik was op slag verliefd op de quilt toen ik hem zag. Eerst werden er quilts geshowd. Twee antieke quilts. Kijk eens hoe gezellig alle quilt's op de bankt waren gedrapeerd.  In de middag stond er van alles lekkers op ons te wachten. Bij Dorry in huis  zijn allemaal van die gezellige  hoekjes gecreëerd. Pauze...... Daarna werd er weer druk gewerkt. Hier het resultaat van twee andere dames. Het blok courthouse steps. Ik heb genoten van deze gezellige dag ! Deze quilt ga ik zeker afmaken. Dus wordt vervolgd............... :)

De eerste !

Na anderhalf jaar is de glitterquilt  de  eerste  affo  van  2 017 . Honderdachtentwintig blokken zijn het geworden. Ongeveer 190 cm bij 150 cm. Met veel plezier gemaakt, maar ook weer blij dat hij af is...... ;) Door gequilt op de machine met mettler garen.

Pickledish variant

Vandaag maar weer een paar blokken van de pickledish gemaakt. Met deze quilt ben ik vorig jaar begonnen. Heel erg leuk om te doen. De rondingen valt best mee op de machine. Een tijdje geleden heb ik mijn quilt kamer veranderd, het bureau staat nu gedraaid naar de andere muur zo heb ik nog meer ruimte in de kamer. En zo kan ik nu aan drie kanten bij mijn snijtafel.

Terugblik

naar 2016. Wat heb ik veel quilts afgemaakt in dat jaar ! Aan sommige heb ik een paar jaar gewerkt en andere nog geen jaar. Het begon met de diamonds deze is nu bij mijn zusje daarna de stroken quilt gemaakt op het singertje, weggegeven aan de vriendin van onze zoon. in maart de driehoek quilt voor aan de wand  de X plus quilt in augustus  de huizen in november  de flower power weer gemaakt op het singertje  en  als laatste de sterren quilt aan deze heb ik het langst gewerkt, drie jaar. Een heel productief jaar kun je wel zeggen.

Glitter glitter glitter ! ! !

Ongeveer anderhalf jaar later is hij dan af, de top. Mijn mee neem project van de bee's. Pfffffff.............werd ook tijd had er wel genoeg van hoor. Tussendoor had ik zowat van ik stop ermee, maar dan zag ik weer hoe mooi hij kon worden.......... toch maar weer door dan. Gelukkig ! Want wat vind ik hem mooi geworden. Ik ga hem machinaal doorquilten. Even testen of hij wel stevig genoeg is ! Ja hoor spring er maar op gooi maar door elkaar !  Nog twee zonder Skye. Ja helemaal goed gekeurd ! Op naar het volgende bee project.